Autosave-File vom d-lab2/3 der AgfaPhoto GmbH

Dacă ai fi mai trăit, astăzi ți-aș fi făcut tort. Aș fi așezat într-o cratiță mare, felii rotunde de portocale. Aș fi făcut un blat alb ca neaua, așa cum m-ai învățat. Și ți-ar fi plăcut sigur să sufli în lumânările acelea mici, pe care mi le-ai păstrat încă de când eram copil.

Dacă trăiai, astăzi ai fi deschis ușa casei noastre iar eu ți-aș fi sărit de gât. Ar fi fost veselie în sufrageria asta marea a noastră, cu siguranță și alții ți-ar fi cântat La mulți Ani! Am fi stat la povești seara, după ce lumea ar fi plecat, după ce m-ai fi pus să spăl tona de vase iar tu le-ai fi șters, pentru că știi că nici acum nu-mi place să fac asta. Te-ai fi așezat confortabil în canapea și, dacă ar mai fi trăit și motanul nostru, ți-ai fi încălzit sufletul cu blana aia torcăcioasă, gri, cu alb și puțin negru.

Și mi-ai fi spus câte în lună și-n stele. Iar eu ți-aș fi povestit despre drumurile mele. Sau visele. Căci multe dintre drumuri au rămas doar vise, după ce tu n-ai mai fost. Probabil, dacă trăiai, astăzi te-ai fi bucurat tare mult de nepoțica ta, Eva Nicole. Și de cărțile pe care eu le-am scris. Și de fotografiile mele, căci eu nepoței nu am vrut să-ți dăruiesc cât trăiai! A! Sigur, ai fi găsit vreun motiv să-l tragi de barbă pe tata, în semn de apreciere!

Dacă trăiai, astăzi ți-aș fi spus în fiecare secundă pe nume: Mamă! Și ți-aș fi urat să nu mori niciodată! Și ți-aș fi mulțumit pentru că m-ai creat, pentur că m-ai învățat, pentru că m-ai îndrumat și pentru tot ce nu mi-ai dat, ca să învăț să-mi iau singură! Dar așa, cum ai luat-o înainte cu toate, îți urez doar să ai parte de liniștea pe care nu ai avut-o, cât ai fost pe pământ. Să nu ți se mai întunece niciodată privirea. Să nu te mai doară niciodată nimic. Să nu îți mai curgă niciodată, sânge din pleoape. Să fii frumoasă, așa cum ai fost mereu. Să poți cuceri toți munții pe care m-ai învățat să-i escaladez. Să fii peste toate ale firii, scânteie divină! Să trăiești întru eternitate, mama mea dragă și tot pentru totdeauna să știi că te iubesc, chiar dacă nu mai ești fizic, lângă mine!